Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2020. május 18-tól (hétfő) meghatározott ügytípusok tekintetében újra elindul a konzuli ügyfélfogadás a Ljubljanai Nagykövetség konzuli részlegén.
Személyes ügyfélfogadás csak a következő konzuli szolgáltatásokban lehetséges:
1. magánútlevél és személyazonosító igazolvány kérelmek átvétele abban az esetben ha:
- a magánútlevél vagy a személyazonosító igazolvány legfeljebb 3 hónapon belül lejárt vagy legfeljebb 1 hónapon belül le fog járni
- gyermekek kérelmei
2. gyermek születésének hazai anyakönyvezése, úti okmány igénylése:
- kiskorú gyermek okmánykérelme esetében elegendő az egyik szülő személyes jelenléte és a másik szülő hozzájáruló nyilatkozata.
Fontos információk a személyes ügyfélfogadáskor:
- kérjük időben, lehetőség szerint 10 perccel az ügyintézés időpontját megelőzően érkezzenek meg.
- várakozni – a kötelező távolságtartás betartásával – a konzulátus bejárata előtt, az utcán lehet;
- az ügyfélfogadó térbe az ügyfelek csak maszkban léphetnek be (ennek hiányában az ügyfél nem léphet be a konzulátus épületébe, ügyintézés céljából új időpontot kell foglalnia)
- az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be (kísérő kizárólag akkor, ha azt hatósági érdek vagy egészségügyi szempont indokolja);
- kérjük az ügyfélfogadó térvben az előírt higiéniai előírások fokozott betartását.
- csak bankkártyás fizetést áll módunkban elfogadni
Időpontfoglalás
A személyes ügyfélfogadás kizárólag telefonon vagy e-mailben, előzetesen leegyeztetett időpont alapján lehetséges. Időpont nélkül érkező ügyfeleket sajnos nem áll módunkban fogadni.
Ügyfélfogadás: kedd és csütörtök 9:00-12:00 és 14:00-16:00.
Időpontfoglalás telefonon: +386 1 5830410 és +386 1 583040, email-ben: consulate.lju@mfa.gov.hu
A következő konzuli szolgáltatások tekintetében, a megfelelő személyazonosítást követően, lehetőség van postai úton történő ügyintézésre:
- hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérelem,
- családi állapot igazolása iránti kérelem,
- anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem,
- haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem,
- másolat hitelesítése iránti kérelem,
- hiteles fordítás és fordítás helyességének tanúsítása iránti kérelem.
Ezen felsorolt ügyek mindegyikében érvényes okmányról készített másolat egyidejű beküldése szükséges.
Postacímünk:
Veleposlaništvo Madžarske
Ulica Konrada Babnika 5
1210 Šentvid- Ljubljana
A későbbiekben a járványügyi helyzet javulásával külképviseletünk fokozatosan bővíteni fogja a konzuli szolgáltatások körét. Ezért kérjük, folyamatosan kísérjék figyelemmel honlapunkat és Facebook-oldalunkat, ahol folyamatosan frissítjük és közzétesszük majd a kibővített szolgáltatások köréről szóló aktuális információkat.
Megértésüket és türelmüket köszönjük!
Magyarország Nagykövetsége
Konzuli Osztály
Ljubljana